Så jag skyller på vädret och tar en godis till

Ibland tror jag att jag skulle behöva motionera mer och äta lite nyttigare men sedan kommer jag att tänka på alla de som skulle behöva det så mycket mer. De som verkligen lider av fetma och övervikt, hjärt- och kärlsjukdomar, depression och diabetes, mm, mm.

Om bara två veckor får jag äntligen läsa i boken "kropp och genus i medicinen" igen, om rehabilitering ur ett hälsoperspektiv och om hur farligt allt ovan nämnda faktiskt är. Det återstår att se om motivation och stöttning är de största drivkrafterna, vilket jag tror. Själv skulle jag absolut inte kunna hålla mig hälsosam och nyttig utan Mattias, eftersom jag knappt gör det med... men än så länge känner jag inte att det finns något jag inte klarar av pga min hälsa så då måste jag väl ändå klassas som sund... Bara jag skrivit psykologitentan så ska jag ägna mellandagarna åt att ta reda på det (och allt annat som ska läsas in inför...) och sedan göra en intervju med jag-vet-inte-vem (vet ingen som kommit tillbaka efter en långtidssjukskrivning och de andra alternativen har jag glömt) och sammanställa det till kursens sista betygsgrundande moment. Men först psykologin ja, och imorgon fm kommer tydligen Joel och hälsar på så jag måste skriva ut mina miljoner med papper nu!

Kommentarer
Postat av: Stina

Ta en godis till du! :o)
Jag inser precis att din första termin börjar lida mot sitt slut (inte riktigt än, men nästan...) - tiden går så fort! Jag tycker du är riktigt duktig som pluggar!

2007-11-29 @ 20:08:02
URL: http://stinur.blogg.se
Postat av: Carro

Min mamma har varit långtidssjukskriven men jobbar nu, fattade inte riktigt om det skulle vara av nån spec anledning som man varit sjuk på men hon ställer garanterat upp.

2007-11-29 @ 21:25:07
URL: http://mrshanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0