Koncentationssvårigheter

Idag är en sån där dag då jag tror att jag kan precis allt inför tentan i vetenskapsteori och metod nästa vecka. Jag tragglar mig igenom föreläsningsanteckningar och sammanfattningar men mitt inre har liksom bestämt sig för att jag redan har nått maximal inlärning och för mig därför ständigt in på andra tankespår. Det är illa för jag vet egentligen att jag inte alls är fullärd, jag är "inte där än men på väg", tycker mig ha fattat vad jag ska kunna men för att inte blanda ihop och röra till alla ord och begrepp skulle det kännas skönt om motståndaren i mig gav upp nu och inte kvällen innan, när jag dessutom ska på Winnerbäck!

 Jag måste gratulera mina föräldrar som träffades för precis 30 år sedan ikväll! (Fast det är pappas blommor till mamma på bilden.) I helgen fick jag dessutom veta att ödet förde dem samman (han från Idre och hon från Uppsala) på ett av de dansställen som pappa med vänner singlade slant om att åka till. Hade istället kronan visat klave eller om det var tvärtom så hade jag med största sannolikhet inte suttit här idag.

 Jag har en liten lista på vad Mio (min lilla djävul med chokladsås efter marrängswissen på kinden)kan tänkas önska sig i julklapp. Eftersom de enda substantiv han säger än så länge är "pappa" och "tutte" så känner jag tvingad att fylla i lite.
* Självlysande stjärnor att sätta i taket, * kläder i stl 92 för jag fattade liksom igår att 80 inte länge sitter som det en gång gjorde och nästan inte det lilla i 86 som han har heller, * böcker, gärna Astrid Lindgren, * mera duplo, fast han i helgen tycktes ha övergått till att bygga med (små-)lego... Får se om denna lista kommer att kompleteras senare.
 
  Jag skämtade innan jag byggde min elektriska tärning om att jag skulle bygga en som bara visade sex och nu har jag lyckats! Efter att Mattias hjälps mig att ta loss de fellödda delarna och jag åter satt dem på plats så har jag på något överintelligent sätt skapat en tärning som gång på gång låter sex lampor lysa...

Nu väntar mera plugg, oavsett mitt inre håller sig i styr eller ej. Men kanske, kanske ska jag åka på stan en snabbis efter lunch och försöka byta de stövlar som varje gång ger mig skavsår och som en söm nu dessutom börjat lossna på.

Kommentarer
Postat av: Sara

Många trodde att det bara var en kudde jag hade under magen, så en kille muttrade "antar att du redan är paxad då".. när han insåg att det var en riktig mage! hahahaha..

Tror faktiskt också på maximal inlärning.. man kan det man kan, och ska man dit coh försöka lära sig mera så blir man bara stressad o glömmer allt i stället! Min högst vetenskapliga teori! :)

2007-11-05 @ 11:29:25
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Stina

Perfekt med önskelista, jag måste börja plita på en jag också.

2007-11-06 @ 10:20:33
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0