Kombinationen fiskgrätäng och internet

fungerar bra och nöjdare än innan blir jag eftersom fiskgratäng är min kokkosts stolthet. Denna gång med spenat och surini. Ikväll ska jag försöka mig på sambal oelekkryddad kyclingfilé i gräddsås. Vet inte riktigt vad som flugit i mig men just innan stängning igår kväll stod jag och älskling med en överfull korg på kvantum innehållandes så mycket mer än det toapapper som ärendet från början bestod av. Jag hoppas bara att intresset håller i sig så vi hinner förbruka allt innan vi återgår till det trista mottot att "mat är till för överlevnad"... men det brukar liksom alltid finnas så mycket annat att intressera sig för!

Tack för fina kommentarer ang gårdagens inlägg förresten men jag måste ändå dementera. Jag har inte gått ner i vikt på säkert ett år nu, vågen blev vattnad för ett tag sedan men kläderna sitter som vanligt så jag tvivlar på något annat. Lite vill jag dock tro att jag lärt mig att "klä in" minnena efter det barn jag en gång bar. Jag har kass kondis och fruktansvärt otränade muskler, ingen motivation till något annat och absolut ingen smak för frukt och grönsaker, men fikabröd och godis... så jag är så långt ifrån ett ideal! I en hälsosammare variant men med samma bmi skulle jag dock föredra mig själv framför spicearna, vilket jag såklart gör nu också!

Nu är maten slut men inte boken och ska jag hinna hälsa på Sara som jag vill så är det bäst att jag lägger lite energi på de fyra sista kapitlen i boken jag repeterar idag. Kanske har jag några tips angående foglossningar...

Kommentarer
Postat av: Sara

Vill också ha matinsperation .. gjorde dock kycklingfilé med honung och couscous igår.. t.o.m. SALLAD blev det till! ;) Det är annat än makaroner som vi har levt på ett bra tag nu! Så dumt när man har färska råvaror i kylen som bara blir dålig, för jag tänker alltid att man ska laga något EXTRA gott av dem .. som aldrig blir av. Inte att man faktiskt kan ha dem i "vanlig mat". Ska försöka baka också någon dag.. Tills idag har jag KÖPT fika! Den du! ;)

Tycker fortfarande att du har blivit superfin, även om du har gömt allt.. hahahah.. ska linda in min mage med gasbinda sen så kanske den håller sig på plats efter förlossning! ;)

2007-11-06 @ 12:17:00
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Stina

Jag håller med Sara, jag vill också ha matinspiration.
Du är fint smal oavsett om du gått ner eller stått still i vikt, jag avundas dig ändå.

2007-11-06 @ 13:18:44
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0