Egentligen har jag nog blivit rätt bortskämd

Imorse fick jag sovmogon med M till nästan 9. Efter en utdragen frukost och dusch och påklädning i lugn och ro skjutsade jag ner killarna på stan och satte mig sedan vid en av universitetets biblioteks datorer. Här har jag nu suttit och skrivit i snart tre timmar om ett enda kapitel i en enda av böckerna och jag klagar. Över att jag inte fattar, över att jag måste fortsätta skriva ikväll eftersom jag snart ska fika med Sandra, över att skolan inkräktar på min lediga tid... Egentligen vet jag att jag har betalt (om än väldigt dåligt, men ändå betalt) för att, vid behov, sitta i åtta timmar - fem dagar i veckan! Egentligen vet jag att jag är vuxen och att, som alla andra vuxna, en tredjedel av varje dag är min arbetstid och att allt annat ska göras på fritiden (kvällar och helger) men jag har liksom inte fått in det än! Jag vill hinna med allt, skolan, vänner, hushållsarbetet och ärenden på dagtid så att fritiden kan läggas på min familj, men inget vill som jag vill. Nu vill jag iaf fika med Sandra för datorn här bara loggar ur (fast man får faktiskt förfrågan om att spara sitt arbete innan) och någon laptop har jag ännu inte hunnit med att skaffa mig, trots att jag klagar över att fyra timmar av en onsdag (alltså hälften av en "riktig" arbetsdag) kommer att läggas på min utbildning, mitt jobb...  Snacka om att vara bortskämd!

Kommentarer
Postat av: Sara

Så lätt att inte se heltidsstudier som faktiskt ett heltidsjobb, men det är ju vad det är egentligen! Tycker att du är jätteduktig som hinner med allt, se det som ett privelegium att få slippa sitta i ett klassrum 8-16!

janne träffade dina älsklingar
på stan idag förresten! :) och om du har sett hur fint julpyntat det är på Domus så är det min älskling som har gjort det..:)

2007-11-21 @ 14:56:18
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Sandra

Roligt att det gjorde dig glad! Kommer ju behöva prata ännu mer med dig nu skulle jag tro. Du kan ju allt det där redan. Kram!

2007-11-21 @ 17:14:14
URL: http://perfectbynature.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0