Stolt storasyster

Joel min bror var jättejätteduktig som lärare (Abras) i musikalen!

126259-97


Pojken på väg att bli man, längst till vänster, är den lillebror jag minns som ville sova med lampan tänd och dörren öppen med mig och Klara i samma rum på en släktträff för längesedan.



 

126259-98

Det ligger i min person att vilja springa och gömma mig så fort jag stöter på bekanta. Det har alltid varit så och jag sörjer inte att jag aldrig kommer att få viljan att flytta tillbaka till Offerdal igen.

Mio fick inte följa med på musikal. Han hade morfar som barnvakt. En morfar som använde mormors fullkornsvällingspulver istället för Mios eget. Kanske inte så konstigt att han inte ville ha...

===================================================================

Gårdagens stora plus heter Lovis och har äntligen flyttat hem igen!
Fast på bilden är hon ännu kvar i änge.

126259-96


Mio springer runt i gåstolen och försöker förgäves få fatt på henne... nyligen hemkommer efter en god fika på stan men det är han ovetandes om eftersom han sov. Kanske vet han däremot vad hans far köpt till mig i födelsedagspresent... Jag fick åka på coop istället. Köpte i mammas ställe en resesäng till Mio och svor och svettades innan jag gav upp det där med att fälla upp den. jag hade ändå mvg i teknik på högstadiet.

Mattias lyckades förstås. Min lyckade Mattias!

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad skönt att det förhoppningsvis är ordning på bloggandet igen. Man blir alldeles förvirrad av det nya!
Kul att ni tog hem Lovis!! :o)

2007-03-03 @ 22:59:58
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0