Re. Älskade vän

Inser hur gammal jag har blivit.
Inser att lillasyster gått om mig med det mesta.
Hon är en bättre fotograf och en bättre skribent.
Hon har legat med fler och haft fler fyllor.
Hon är mera glamour.
Och jag har blivit gammal nog att unna henne detta.
Gammal nog att se hur olika vi är.

Kanske är det en 22-årskris från min sida.
Kanske bara välvilja eller mognad.

Men att ha en plats att kalla hem,
där de som älskar en mest väntar
och där man allra helst vill vara.
Det räcker för mig.

Jag fyller 22 år på söndag, har önskat mig pengar till en "tantcykel".
Saknar inte alls att inte ha lust att gå runt i tights som jag sett att de unga och moderna gör.
Jag är en lagom ung mamma i en lagom stor stad.
Lagom kär.
Lagom vacker, lagom rik.
Lagom intresserad.
Lagom nöjd och lycklig.

Hoppas att lillasyster också är det. Här till vänster.
image101

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är en smula stolt över dig och hur du resonerar.. och jag känner samma sak med mina egna systrar.. man får liksom lämna över lite! :)

2007-03-09 @ 11:12:41
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Efterbliven apa

Elin vi ar sa olika. Kanske har jag gästat fler sängar och haft fler fulla nätter, men du har ett eget hus, en egen familj, en und livssyn. Du sköter inte bara dig sjalv, du lever inte bara för extas utan tanke på sin omgivning.
Jag tror vi kommit olika långt på himla olika plan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0