Min älskade onge

Middagen igår blev så mycket mer lyckad än jag vågat hoppas på! Min älskade onge somnade nämligen mitt på vännernas dubbelsäng! Innan dess hade han mest bara suttit på deras köksgolv och lekt så att vi andra kunde äta tacos i fred. Långt ifrån de sura miner som kvällarna hemma brukar innebära. Fast när Mattias väl dök upp så hade Mio börjat bli hungrig och det var snart läggdax så efter vällingen gjorde vi en chansning och lade honom med lite kuddar runt i deras säng och det fungerade som sagt! Det ger mig hopp om att våga åka bort fler kvällar! Särskilt som att han somnade gott igen när vi kom hem och sov sedan, med undantag för morgonvällingen när Mattias steg upp, ända till 8.15. Tack!

Vi stannade alltså och såg leende guldbruna ögon tillsammans, jag och Anna iaf. Karlarna tyckte visst att en växellåda var intressantare... Och jag blir så förbannad (inte på dem) för hur ska man kunna bryta rasism och fördomar genom att acceptera dem!? Jag hoppas verkligen att Lennartz lyckas få en spelning och blir accepterade i det sista avsnittet nästa vecka.
Anna var förresten lite imponerad av att jag kunde nästan alla dansbandstexter som förekom - så om mamma och pappa läser detta kan ni ju ta åt er...

Pigg och utvilad så har jag en bakdag idag. Födelsedagen stundar och snart är sockerkakan i ugnen klar. Är lite inne på att pröva på biskvier senare men då måste jag handla först. Chokladbollar är ju också alltid gott men de skulle nog hinna ta slut innan söndagen tyvärr...

Lyssnar på Idas sommarvisa...

Kommentarer
Postat av: Sara

Va skoj att det gick bra!!!

Vad har ni för planer för din födelsedag?

2007-03-06 @ 11:18:56
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Stina

Kul med lite förändring, själv är jag lite skraj för förändringar. Men jag brukar ju inspireras av dig i det mesta, så vem vet? :oD
Vi håller på att möblera, det är dödligt kul! :oP

2007-03-06 @ 13:40:33
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0