Idag har jag sökt sjuksjöterskelinjen.


I andra hand rehabliteringsvetenskap... att jag ska vara så intresserad av vård och lågstatusyrken =) Men att veta vad alla svärmors mediciner gör för verkan och att kunna ana patienters diagnoser väcker min lust.
Därför hoppas jag att jag kommer in på det första för jag är riktigt pluggsugen! Och jag vill ju börja nångång så jag kan bli färdig nångång så att vi kan börja fundera på att ge Mio ett syskon... och leta hus, byta bil, få ett riktigt jobb... livet är kort.

Efter att ha varit vaken med Mio en stund vid 7 imorse så sov vi sedan vidare ända till 9. Gårdagen hos mamma gjorde susen för Mio var glad och lugn nästan hela tiden. Det blir så mycket lättare att ägna sig åt honom när man är borta och inte alla måsten här hemma finns att ta tag i... och idag har han fortsatt i samma stil! 

Ganska nyligen hemkommen efter ett  besök på badhuset för hela familjen och nu har grabbarna lämnat mig för att studera en turbokonvertering. Jag satte igång med att sy in ett par byxor (nertill) , sy in resår i ett halternecklinne som bara åker ner över ryggen och med att sy in en kofta som blev ordentligt uttöjd när jag väntade Mio. Ingenting av det har tidigare känns så aktuellt men nu när jag lagt undan alla de kläder jag ogillar så var desa tvungna att förrändras för att få ligga framme. Sagt och gjort.
Kanske borde man som Klara kunna få ner alla sina kläder i en stor resväska... fast hon fick ju tydligen slänga en hel del också...

Bond, loved spion, på tv3 ikväll.


Kommentarer
Postat av: Elvis

Du kommer säkert in!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0