Fikadag och Mio får tänder

126259-94
Premiär för de superfina byxorna som "tant" Anna-Karin sytt! Mio är som synes mycket nöjd!



För flera månader sedan gav jag upp det där med att Mio skulle få tänder tidigt.
Idag på törners när Maria sprungit iväg på banken mitt uppe i allt så fick jag ett infall och kände efter - och där fanns de! Varje litet "hack" i det som ska bli de två söta tänderna i nederkäken kändes och jag visst för en liten stund inte var jag skulle göra av mig själv! Jag har gjort ett barn som kan få tänder! Inte för att de riktigt syns än men de finns absolut där!

Gick till stan och såg tre (!) bilar med nr 004 på regskylten. Jag är på nr 005. Såg även en 006 innan jag faktiskt hittade en 005 på kyrkgatan när jag åkte bussen hem. Sedan såg jag  ytterligare en 004...

Är irriterad över att jag överhuvudtaget började vandringen mot 999 för skulle jag "bara" hitta ett nummer uppåt varje vecka så skulle det ändå ta 20 år! Och de fem nummer jag hittills sett har liksom tagit månader... dessutom blir jag en dålig bilist och medmänniska under tiden.

Varför måste förresten alla busschaufförer skita i att sänka ner bussen fast man tryckt på "barnvagnsknappen" så att de mycket väl vet att någon med vagn ska av!? Har inte en enda av dem själv åkt buss med barnvagn eller!?

Fikat var gott trots att skumraketen som jag suktat efter hela dagen inte fanns utan jag fick ta en bulle istället. Åt en sån där underbart god skinkmacka med "knottrig" ost på också. Favoriten sedan barnsben!
Blir så där härligt nostalgisk när jag träffar Maria som är en kompis sedan gymnasiet.
Tänk vad många gamla klasskompisar som man inte har en aning om vad de gör nu för tiden...
Tänk att det  snart är 6 år sedan grundenten från Änge.
Tänk att studenten snart är 3 år härifrån.
Tänk inte.

126259-95
Titta vad fint Lill-Mio kunde stå igår!
Om man ställer honom förstås...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad go han ar!

2007-03-01 @ 17:00:24
Postat av: Stina

Haha "Jag har gjort ett barn som kan få tänder!" :oD

2007-03-01 @ 17:28:23
URL: http://stinur.blogg.se
Postat av: Anonym

Fick han båda två på samma gång?? :D GRATTIS Mio, bit mamma ordentligt nu! :P

2007-03-02 @ 08:57:13
Postat av: Sara

Fick han båda två på samma gång?? :D GRATTIS Mio, bit mamma ordentligt nu! :P

2007-03-02 @ 09:01:12
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0