En nivå högre

Om gårdagens höjdpunkt var att upptäcka att Mio är mobil så var dagens att se hur svärfar från landet "kokt kött-kokt potatis" omsorgsfullt iordningställde sin första nachotallrik och sedan förtjust njöt av den!

Vi har haft svärisarna på besök och både hunnit bjuda på fika och mat. Mio den sötaste har också charmat de bägge långt över vad jag väntat mig.

Idag har jag insett att något jag vill sträva efter att lära mina barn för att jag tydligen tycker att det är viktigt är att lära sig att alltid dra in stolen sedan man gått från bordet.

image62
Med över 20 år gamla stövlar av märket Nokia.


"Och det finns dom som säger - det går så lätt att ragga tjejer, om man åker golf gti"
Rännhola Rockers - the one and only. Idag fungerade ljudet på bilstereon stundvis och ihop med en titt i ett gammalt album blev jag nostalgisk vid tanken på vår härliga semester med den gamla tvåtaktssaaben (hittar tyvärr ingen bild just nu) och tält till Göteborg för snart 3 år sedan. Snart är det dax igen, men med vandrarhem, en uppdaterad modell och med avkomman i baksätet. Men någongång ibland kan även ett varv i den för dagen aktuella veteranen vara på sin plats.

                          

Bild 1. Lite vanligt småfix innan den lilla åkturen.
Bild 2. Standardutrustning a´la 1960, fast varvräknaren är ny...
Bild 3. Mitt snusande snyggo!
Bild 4. Vår Saab av modell ful. Den andra som ej är i bruk i väntan på ny motor ska kännas sig så mycket högre älskad. Inte minst tack vare Göteborg -04 och pokalerna i Idre.
Bild 5. "Abbe" och "Bebbe"
Bild 6. Ej att förglömma för det är ju faktiskt Nutte som ska ta oss till Göteborg om bara 6 dagar!

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0