Den internetfria helgen

Under fredagens gräl som sträckte sig lite för långt in på lördagen och gjorde oss lite för trötta hela dagen igår gömde jag modemet i en av de hastigt uppsydda fållarna i en av panelgardinerna i vardagsrummet.

Detta innebar att vi fram till nu när mattias efter nästan för mycket hjälp hittade modemet igen inte haft internet utan tvingats utföra andra sysslor, som att äntligen byta ut Mios bilstol mot den större och lägga ut den gamla på annons, städa, bygga modellbil, bada tillsammans alla tre och tävla om vem som kan skjuta mest vatten på de andra genom att fylla badankorna med luft istället för vatten - och inte minst att gå på utflykt!

126259-72


Så med Mattias dragandes mig i den "stora pulkan" och jag dragandes Mio i den lilla så tog vi oss iaf halvvägs bort till nedre Torvallas/Östra Odensalas "berg". Den sista biten fick jag gå själv och det var inte ens från början min idé att jag också skulle bli dragen. Att dra Mio upp för hela backen var svettigt och tungt. Att själv åka stjärtlapp ner tog ca 30 sek. Mattias åkte på 12. Ingen av oss vågade prova pulkan.


126259-73


Vi drack varm choklad och åt mjukt tunnbröd. Mio drack sin mjölk och sedan tog vi den lite lugnare backen mot baksidan ner och gick hem igen.

Mattias fyller år imorgon. jag har gjort kuponger på middag, egentid, massage, skumbad hemma och ett besök för familjen på storsjöbadet. helst vill jag åka till holiday club men med Göteborg i påsk (om vi hittar någon vandrarhem eller annat boende som inte är fullt eller för dyrt) och släktträffen i maj så känns det som att det räcker med att göra utflykter med kortare avstånd. men vem vet...

jag har köpt en parfym till ovanstående också, och från Mio ska han få en modellbil som han pratat väldigt om den senaste tiden.

Nu har jag suttit här tillräckligt!



Kommentarer
Postat av: Stina

Ååå vad det lät mysigt med er utflykt!!!!!!! Och vad kul att åka till Göteborg. Påsken är ju ändå ganska nära om man jämför med julen. Eh...?! Hur som helst så har jag alla Potterböcker så det är egentligen bara för mig att börja läsa, men det är ju så tjocka så jag gruvar mig... Fast jag har läst alla utom Fenixorden och den sista (eller näst sista om man tänker på den kommande). Får se om jag sätter igång den här veckan. :o)

2007-01-07 @ 19:50:30
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0