Dagsläget

Tänker på dig idag, Sara.

Idag kom en rökluktande man och satte fast en radonmätare i min fina vardagsrumslampa! Sedan lade han en på Mios bokhylla också eftersom vårt sovrum ska utrymmas snart. Om 2 månader kommer förhoppningsvis någon som inte luktar lika illa och hämtar dem.
Då är Mio 8 månader. Shit! 2/3 år. Han har kommit på att det inte är så roligt att sova hela tiden. detta innebär att han inte vill somna när han ska och sedan vaknar han alldeles för snart igen, med följden att han idag varit ett väldigt gnälligt barn. Tills alldeles nyss då han vägrat sova men helt plötsligt tog emot nappen, lade sig på sidan och nu verkar sova för fullt. Sov länge Mio!

Skönt att det är fredag och att Mattias slutar jobba om bara tre timmar. Sedan blir det middag med Anna och Kristoffer och massor av popcorn till efterrätt! Har faktiskt övervägt att titta på let´s dance men helst skulle jag göra vad som helst annat så jag hoppas att någon annan i sällskapet har högre tankar om kvällen!

Har inte fått Mios nya kläder idag heller och det skulle behövas för jag har plockat bort nästan allt som inte längre passar och det blev liksom inga tjocktröjor kvar. Annars har jag (nästan) infört klädstopp för oss bägge nu för jag vill gärna ha lite reskassa när vi ska till Göteborg. Nu när jag skrev det så kom jag på att det är ju påsk när vi tänkt åka ner och då är nog det mesta stängt så jag ska nog prata med de berörda om att kanske byta helg. Dessutom är vandrarhemmet jag sett ut fullt och det var det enda med tillgång till spjälsängar. Ett har vi iaf bestämt och det är att det blir ännu en Saab-resa ner. Men denna gång en 28 år nyare, mindre törstig och mer regntät en... inget ont om vår Göteborgsresa veckan mellan studenten och lumpen för den var full av campingar, muséer, Liseberg, regn och kärlek men med den familj vi nu skapat oss skulle det inte gillas av alla...

Läste i ÖP att föräldrapenningen sänkts, även om jag fortfarande är positiv till Reinfeldts sätt att få saker sagda på ett sätt som den förre statsministern definitivt inte hade så är jag glad att jag röstade grönt. Trodde att jag skulle vara äldre än 21 när jag suckande skulle säga att det var visst bättre förr... (men inte bra)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0