Enorm lättnad

Gud vad mycket lättare livet blev sedan jag kommit hem och insett att jag ej slängt 4500kr i pappersåtervinningen!

Under middagen hos svärisarna kom det på tal om de pengar som Mattias vän Viktor ska ha imorgon för att min svåger köpt hans skoter och som mellanhanden Mattias fått ta hand om och som jag i min tur blivit avis på och i ett vagt ögonblick gömt undan.

Var?!
Efter långa sekunder kom jag på att jag lade de pengarna i asken till min senaste parfym som så lägligt legat på köksbordet just då. Var det inte den asken jag slängde i pappersinsamlingen hemma när vi städade häromdagen och som vi sedan tömde?!

Eller gjorde jag så att jag sparade den för att jag sparat alla mina andra gamla parfymaskar så att den ligger i min klädkammare?
Eller var det just för att jag sparat alla andra som jag tänkte bryta trenden och slänga denna?

Det var 13 mycket längre mil hem än vanligt... men med min vilja att alltid spara på knäppa saker så låg asken tack och lov i presentpåsen från kicks i min kära klädkammare. Det var längesedan jag skrattade så högt av lättnad!

Dagen idag spenderades alltså hos svärisarna, fast mest för Mios del för det blev mest skoteråkande för mig och bröderna Dahlin/Marklund.

Mattias/SvenE och jag på vår långbandare (där det faktiskt funkar bra att åka två, fast att köra innebär ju för min del att jag ser åt vilket håll jag bör luta mig... Vi tippade bara en gång idag! och då var det inte jag som körde!) Bertil/JanE (där likheterna nog är fler än olikheterna och där hela liknelsen egentligen började) på den nyinköpta och mattbytta Skidoon (skulle väl varit en ockelbo) som är den bästaxade skoter jag kört -och sist Emil/Olle på Bertils gamla Snotric utan broms och i en alldeles för liten röd slalomhjälm. Roligt hade vi/jag iaf!

Sist vi åkte, innan Bertil bytt upp sig, så satt Emil i det som en gång var en ställplats för en trälåda bak på Snotricen men där han dagen till ära stoppat en pappsäck med hö för att eventuellt kunna komma upp i lägsta tänkbara åkkomfort.

Nu när jag avhandlat dagen ska jag överlåta datorn till min kära som faktiskt var den som satte igång den för eget bruk men som ännu ej fått chansen.


Kommentarer
Postat av: Stina

Det lät som ni hade en härlig skoterdag!
Och ja, Arvid får eget rum då...provisoriskt men ändock! Vi kommer i så fall att skärma av vårt nuvarande sovrum och göra hobbyrum och Arvids rum där inne. Flyttar vårt sovrum till hobbyrummet istället. Om vi genomför det förstås, men jag känner mig startklar! :o)

2007-02-25 @ 11:44:36
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0