Julrea på IKEA!

Nyss hemkommen från Sundsvall och mitt i julklappsinslagningen...

Imorgon kommer äntligen syster Klara och hälsar på!
Ska på stan en sväng och se om jag hittar något till nyår (är främst inne på nya stövlar och kansek en kortkjol) och en kompletering av nödklappen till Mattias eftersom kakfatet jag ville köpa på IKEA var slut (förstås). Det var det enda planerade inköpet... men istället upptäckte jag den stora julrean (minst 75% på allt som har med julen att göra) så det blev en fullproppad kasse och lite till för det futtiga priset 231kr!

Vaknade kl 03.00 (tack Mio för det) igår morse och när klockan gått mot dryga fyra gav jag upp och gick upp. Tog en längre dusch än nödvändigt och förberedde mig på en lång dag. Passaten var skön och jag somnade lite på ditvägen och tur var väl det... 8 timmars föreläsningar och en kväll i Birsta kräver sitt.

Mycket bra föreläsningar denna gång iaf (förutom en) där jag bland annat fått lära mig:

* att i Nya Guinnea finns manligt och kvinnligt genus som avses genom att kvinnor blöder och män har sädesutlösning. När kvinnor gått igenom klimakteriet och fått i sig tillräckligt med sädesvätska så får de också tillträde till männens revir. Frågan om hur mycket sädesvätska som är tillräckligt stäldes aldrig...

* att legitimerade läkare bara får rekommendera eller utöva vård som är vetenskaplig, men avsäger de sig sin legitimation kan de öppna egen klinik och exprimentera lite bredare.

* att det i svenska styrelser sammanlagt finns fler (män) med namnet Göran än det totala antalet kvinnor (!).

* att lantrevbärare är den yrkeskår som i högsta grad utsätts för hundbett.

Har förstås lärt mig en hel del av större värde inom rehab också men det får ni själva gå utbildningen för att lära er...

Nu väntar fler klappar!                                           

Kommentarer
Postat av: Carro

"att det i svenska styrelser sammanlagt finns fler (män) med namnet Göran än det totala antalet kvinnor"
Det är ju helt galet.

2007-12-20 @ 01:55:38
URL: http://mrshanning.blogg.se
Postat av: Sandra

När du skriver om skor och kjolar blir jag shoppingsugen :-)

2007-12-20 @ 18:20:01
URL: http://perfectbynature.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0