Dan före dan före ett antal andra dagar

image447

Min nyklippta, lilla älskling! Har fått porträttfotona från dagis idag också men nyfikna får hålla till godo tills efter julklappsutdelningen och säkert ett tag till också...

Tog den vanliga promenaden hem från dagis i morse och Storsjöskolan hade "bara" 8 tejpade fönsterrutor. Tillhörande busskur hade inte en enda tejpad ruta, inte en enda öht faktiskt. Är det verkligen så lite att göra i den här stan? Det gör att det känns sunt att flytta härifrån.

Ovanför busskuren cirkulerade säkert ett tusental svarta, skrikande fåglar som följde mig på ett onaturligt och smått skräckinjagande sätt ända tills jag kom till radiohuset där alla försökte trycka ihop sig på radiomasten på taket. Sedan dess har jag hållt mig inne, suttit framför datorn, med näsan i böcker eller bläddrat i föreläsningsanteckningar så nu börjar det kännas sådär på gränsen till så tråkigt man faktiskt kan acceptera att ha det. Ska lägga undan allt nu och ta ett sista ryck imorgon och sedan hoppas på det bästa...

Ikväll blir det mjuk-pepparkakebak och mysfika med älskling till Andra avenyn om han hunnit hem tills dess. Ska lägga undan en del av kakan och ta med mig till Sara imorgon också.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha. Tycker hon är rätt tuff Esters. Lite som en nakenhund, lite päls och mycket utan. Nu ska jag se till att borsta en massa varje dag, vilken jävla tidskrävande päls!

2007-12-10 @ 16:21:24
URL: http://perfectbynature.blogg.se
Postat av: Sara

Åh, kaka!! :D

Tycker också att det är läskigt med fåglar sådär.. eller med alla djur egentligen! ;) Inbillar mig gärna att de har ett konspirations-grejs där de har bildat en armé och är ute efter mig! *skrattar* inte alls paranoid!

2007-12-10 @ 19:24:59
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Stina

Jag gillar inte heller de där nedra fåglarna. Huga...
Ja vi måste ses innan jul! Det ska nog gå att fixa. Nåt annat som är bra är att jag är föräldraledig två veckor i januari när Arvid ska inskolas så då är jag hemma på vardagar (förutom de timmar Arvid inskolas då såklart). :o)

2007-12-10 @ 20:25:23
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0