Dagens första leende

Packade på mig och den diffusa sjukdomen för att klara de 7 minusgraderna och begav mig ut i den vita världen. Först frimärke för att kunna skicka julkort till syster Klara i Norge och sedan vanliga julfrimärken. Efter det blev det Ica och väl framme i kassan undrar kassörskan (på ett sätt som för henne verkade självklart):
-Har du leg?
-Jaa... och det tog sedan ett tag, medan jag fumlade efter körkortet, för att komma på att jag faktiskt köpt en flaska av Icas egna glögg 2,2%! Eftersom jag vid majoriteten av de tillfällen jag handlar alkohol (för att jag skulle handla tobak finns liksom inte) inte alls får den frågan och liksom hade glömt bort att den fanns, så en eloge till den av alla Kvantums blonda kassörskor som fick mig att le för första gången idag! Och som till skillnad från systemarna verkar sköta sitt jobb...


Nu låter det som om de borrar upp både asfalten och tjälen borta vid gamla OnOff men den vita världen låter mig inte ens se dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0