Jag längtar nästan jul.

Socialpolitik låter så tråkigt. Är det verkligen detta jag ska syssla med? 
Får jag dricka chai latte och läser hem ljuva hem istället? Jag ska ju ändå gå på en föreläsning om just socialpolitik redan första dagen och den kanske ger mig mer än min dåliga självdisciplin just nu.

Tröstar mig med att boken om genusperspektiv som jag bläddrade i igår åtminstone verkar väldigt lovande. Kvinnor följer sina män med diabetes till läkaren men är kvinnorna sjuka får de gå ensamma. Varför?

Om 4 månader är det julafton igen. Tog aldrig åt mig så allvarligt av dem som sade att tiden med barn går så fort men det borde jag kanske ha gjort. Fast vad kan man göra åt det?
Om 4 månader är det bara några veckor kvar av min första termin rehabiliteringsvetenskap och bara fem återstår. Låt dessa tre år gå fort!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0