Hösten tog mig på sängen

Totalt oförberedd på att termometern skulle visa 8 grader men det var ju åtminstone plusgrader!
Var är förra årets vantar, varma jackor, mössor och har Mio ens några varmare kläder i sin nuvarande storlek?!

Inser att Mios mest akuta "bara" innefattar en tjock jacka, överdragsbyxor (för på dagis sätter de väl inte på honom regnbyxorna om det inte är blött?) och ett par tunnare vantar. Åkte på Barnens hus för att studera fotsackar och fundera ut något som skulle kunna passa vår 15 åriga Emmaljunga. Vi upptäckte att Scooterns fotsack satt riktigt bra även på vår vagn så istället för att sy en egen behöver vi nu bara antingen nita dit tryckknappar även på vagnen eller sy fast resåröglor på fotsacken som för övrigt förstås blev svart. Ingenting kan jag dock göra tills imorgon så premiären av att sova i vagn på dagis får Mio göra med bara fleecefilten på.

Är glad att jag själv bara tänkt införskaffa ett par bruna, lågklackade vinterstövlar och att detta inte känns riktigt nödvändigt än.

Sara: Vad sägs om att jag tar med mig egen lunch och kommer och hälsar på dig på fredag? Mattias ska på personalmöte och Mio ska väl klara sig själv på dagis då...

Tror att Tradera ska få sig celebert besök nu!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vet du vad vännen, det tycker jag låter som en alldeles utomordentlig idé! Eller så beställer vi hem o lyxar till oss lite!
Vet inte när vi kommer från dagis .. Alicia ska ju sova där för första gången, men vi får improvisera lite!! :)

2007-08-28 @ 19:10:27
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0