Fredagseftermiddag

Trots att inte solen utstrålade den värme jag hoppats på så bestämde jag mig tidigt för klänning och när jag för första gången sedan jag slutade 9:an lyckades få igen dragkedjan på min älsklingsklänning alldeles själv så kändes lyckan total! Mattias plockade ur batteriet ur vågen igår för att jag i princip varje dag berättat om ytterligare något hekto jag tappat bara genom att tro mig ligga i riskzonen för diabetes och därför slutat äta godis. Jag tycker att det är kul att något händer som stärker motivationen att hålla mig borta ifrån onödigt socker men nu när jag knappt ätit en godisbit på flera veckor ska jag iaf unna mig de nya less sugar lakritsbitarna i vit påse med ett för mig okänt namn. Denna veckas fina väder har dessutom fått mig att sluka några glassar för mycket och det märks genom yrsel och orkeslöshet, framför allt när jag vaknar på nätterna och morgnarna. Egentligen vet jag inte om det tyder på diabetes men att avstå socker är väl sällan fel, om man lyckas...

Jag har börjat läsa Mio, min Mio och trots att det gått minst 10 år sedan jag läste den senast så är den lika bra nu! Min Mio vaknade med riktig trollfrisyr vid lunch idag och jag lyckades fota det trots att han hela tiden ville se vad jag gjorde bakom hans huvud. Han är så söt!

Om några potatisbullar och bacon väntar Böle igen. So long!

 



Kommentarer
Postat av: Carro

Grattis till viktnedgång, tänker med ångest på min egna som ska starta i vinter=)

2007-08-10 @ 21:36:56
Postat av: Stina

Vad kul att du går ner och vad duktigt av dig att hålla dig från godis. Jag har en svag plan på att börja äta bra nu när jag börjar jobba igen. Får se hur det går...
Vilken gullig bild på Mios hår!!!

2007-08-11 @ 09:11:31
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0