Diskmaskinsfri!

Sista fria dagen som mammaledig idag kändes fruktansvärt lång och ensam för Mattias har datautb på jobbet till 21 ikväll och jag hade ingenting inplanerat förutom bilbesiktning. Kom därför på att vi ska åka till Joel som är ensam hemma då resterande familj är i Idre och städar ur det sista ur farmors hus.

Tydligen var inte sista dag att betala för besiktningen en vecka innan som jag fått för mig (fast jag betalade den 27:e) utan jag hade betalat in den försent och därmed förlorat den inbokade tiden. Lyckligtvis fick jag en ny tid nu om en timme och innan dess tänkta jag passa på att svänga in på Mattias jobb och få mig en kopp kaffe! Sedan bär det av till Änge, bättre sent än aldrig... Vet med mig att Mio inte tycker att jag är det bästa leksällskapet just nu heller och eftersom han gillar Joel så...

Passade på att sälja diskmaskinen nu i pausen som blev i och med att jag inte fick besikta vid lunch. Funderar på att kanske köpa en till bilbarnstol för pengarna för ska vi ha två bilar underlättar det ju en hel del att ha två stolar också...  Mattias fixade förresten turbon på bilen igår som inte laddat fullt på flera veckor nu så nu blev det ännu svårare att hålla 50 eller köra bensinsnålt!

En av böckerna jag behöver till första delkursen i rehabiliteringsvetenskapen har utgått ur sortimentet på både adlibris och bokus och trycks inte längre. Inte har jag hittat den begagnad heller så jag har mejlat och frågat om den kanske kommer att ersättas av någon annan titel eller liknande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0