Ännu mer badbilder

Jag vill inte att sommaren och värmen ska ta slut. Jag vill däremot att min mammaledighet ska göra det och om mindre än två veckor får jag som jag vill. När nästa barn dimper ner vill jag ha ett jobb så att vi kan dela lika och ta halva veckorna var eller något sånt. Att ha ett barn som varken vill sova särskilt länge på morgnarna eller vara vaken och nöjd och samtidigt försöka få dagarna att gå är just nu det mest krävande jobb jag haft. Klart att vi har många goda stunder också men jag hinner aldrig återhämta mig så när han börjar bli less så har jag ingen ork alls. Bus i sängen och "ett geni i familjen" på 6an är vad som hittills fått denna dag att gå. Tycker att man har rätt att tycka synd om sig själv ibland även fast jag vet att Mio förmodligen tycker att det är lika jobbigt att inte kunna komma till ro. Som vanligt skyller vi på tänderna men bvc kanske har någon bättre förklaring på 1årskontrollen senare idag. Om två veckor när han börjar på dagis och får träffa andra barn igen och jag får börja längta efter honom så hoppas jag att allt börjar kännas lite lättare igen.

image253

Mitt fina barn som trots allt är den största kärleken jag har.

image254

-Blötlagd kyckling, någon?

Vi var och hälsade på mamma och syskonen igår och drack kaffe och slappade. Tänk om alla dagar var sådana, men nu har iaf solen börjat skina igen efter att det imorse såg riktigt risigt ut. Jag vill ha en fin helg så att jag kan sitta ute på min gård och sola och grilla gott (förhoppnigsvis med Sara, Janne och Alicia)!

Kommentarer
Postat av: Carro

jag känner precis som du känner ang mammaledigheten å att bara gå hemma, är sjukt less nu. Men bara tre veckor kvar så får
jag börja jobba igen, jippi.

2007-08-09 @ 14:56:01
Postat av: Anonym

Gud va tänderna syns mycket nu!! :) Håll tummarna för finväder nästa helg då - för nu är ni inplanerade!! :D

2007-08-09 @ 20:08:39
Postat av: Johanna (föräldrautbildningen)

Oj va stor han har blivit! Dom växer ju så det knakar!
Emilia har börjat sin inskolning på dagis denna vecka, Ofattbart, min lilla tjej.. Dagis.. Känns helt konstig...
Lycka till med er inskolning!
Johanna

2007-08-10 @ 00:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0