Vi funderar inte på syskon - än...

Jag är alldeles för ego för att orka med två småbarn just nu. Fick låna en grind av Carro så nu sitter sonen och leker i sitt rum så att jag kan sitta här! Har äntligen beställt tandblekning och postat blanketten till försäkringskassan där Mattias avsäger sig lite dagar til mig. Jag borde iofs redan ha nallat av hans dagar men ingen har sagt något...!

Är lite fundersam över hus sommaren kommer att se ut också nu när arbetsförmedlingen tänkt sig att man ska söka jobb DÄR 30 timmar i veckan! En arbetslös har rätt till dagis i 15 timmar/vecka... Klart jag kan och ska söka de jobb jag behöver men det kan jag lika väl göra hemifrån! Dessutom ska jag ju "bara" gå på a-kassa i 3 månader innan jag ska börja plugga...

Det har varit en gläntan-dag idag. Därför svarade jag adrig när du ringde Sara. Jag viste förresten inte att det var kaffe jag behövde igår, hade jag vetat det hade jag bett om det! Mio och hans vänner, William och Arvid, kröp omkring som jag vet inte vad under sångstunden. De var precis de där storkillarna som vi i höstas satt och väntade på att de skulle bli!

Tänk att vi snart inte har några bebisar kvar utan bara småbarn! Fast från min sida är det (nästan) enbart med förtjusning jag tänker så för jag älskar mitt barn mer för varje dag som går! Allt nytt han lär sig är så häftigt att se! Skulle aldrig vilja byta liv med någon annan! Även om varken jag, karln eller sonen är änglar alla gånger. Min mesiga karl vågar tex inte säga ifrån idag trots att han redan jobbat sina två kvällar denna vecka och sonens andedräkt ska vi inte prata om! Själv skulle jag behöva äta för att behålla mitt goda humör - men vad?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0