Rena aprilskämtet!

image97
Dagens väder. Det kändes så fel att ställa ut sommarblommor idag så jag var tvungen att ta ett foto av det. Idag som alla gator och parkeringar här omkring ska sopas rena från vinterns grus...

Hela dagen känns ganska fel. Mötet på arbetsförmedlingen gjorde mig illamående så därför sitter jag nu och stoppar i mig polar-te-kakor som en sen lunch... Jag blev ombedd att söka som sommarvikarie inom kommunens vård och omsorgsenhet vilket känns som en jobbgaranti för en sån som mig så nu har jag pusslat om i föräldrapenningen och insett att ett överkomligt fattigare liv skulle kunna ge mig en garanterat ledig sommar!

Så nu blir det så istället, föräldraledig tom 31 augusti och sedan tar Mattias över! Förhoppningsvis intar jag också skolbänken då så jag vid nästa föräldraledighet har ett ssk-jobb att kombinera ledigheten med och inte ens behöver tänka tanken att snylta på arbetslöshetsföräkringen för mina egna omoraliska syften...

Har ställt oss i kö på en tvåa vid kvantum med inflyttning i augusti för nu när vi vet att vi snart har vårt alldeles egna hus med tomt och trädgård så känns inte lägenhetslivet lika skrämmande längre. Den som väntar på något gott... Hyran skulle bara bli hälften av vad vi betalar nu och med amorteringar och bensinkostnader så skulle ju inte detta skada precis! Den skulle dessutom kunna gå att behålla när vi flyttar ut på landet, lillebror Joel skulle till och med kunna få eget rum!

Har tagit ett kort av min krypande lill-gris! image98

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0