Min morgon

image76

innan jag på fjärde tänkbara affären i stan hittade träfärgpennor! Fick dessutom lämna vagnen och bära Mio nere på media på Åhlens så rygginflammationen som jag kände av redan igår känns mycket mera nu, skönt med långhelg!

Mitt första drömyrke var snickare.
Sedan kom jag på att det var rita och bestämma hur husen skulle se ut som jag ville göra! Jag vet inte hur många pappersritningar och pappmodeller jag gjort genom åren och kanske har jag äntligen gjort en som kan bli verklighet!

Klev upp samtidigt som  Mattias klockan 6 imorse och började bygga upp ovan modell! På söndag ska vi åka dit och fota överallt och planera ännu mer. Svärisarna ska få se alla mina ritningar och idéer! Jag är så glad att jag mätt upp hela det huset för att göra en ritning för flera år sedan som en kul grej för jag hade klättrat på väggarna nu annars! Har ju ännu inte varit dit sedan köpet bestämdes... det är väl iofs inte defenitivt bestämt än heller men backar någon så är det då inte vi...

Efter snabbisen till stan så blev modellen av mitt Hansan (huset heter så) -kök iaf klar:

image77
Hörn 1. Det svarta "hålet" till vänster är dörröppningen till skafferiet och det till höger ut till hallen. Dörren leder in till kammarn.

Vilket golvmaterial vi vill ha i köket har vi inte riktigt kommit på än men jag hoppas förstås att det ligger ett gammalt trägolv under den nuvarande plastmattan... Det skulle göra sig så bra till vedspisen och spegeldörrarna!

image78
Hörn 2. Funderar på att höja upp diskmaskinen så att man slipper böja sig för att plocka i och ur men IKEA hade inga bra lösningar på detta så tils vidare står den på golvet... Fortfarande samma svarta hål...

image79
Hörn 3. Matplatsen.

image80
Hörn 4. Kammardörren igen. Det ser lite snett och vinnt ut men i verkligheten ska ju inte ytterväggarna gå att vika ner...

Jag har vägt för- och nackdelar mot varandra i över en vecka nu men nu känner jag mig ganska fast i den här planlösningen. Egentligen är ju köket så dumt planerat, kanske för att kök inte var så avancerade för 100 år sedan... Vet förresten inte när huset byggdes, måste ta reda på det!

Nästa steg blir att "bygga" skafferiet där det ska bli schack(?)rutigt golv!
Måtte denna husdröm slå in!

Kommentarer
Postat av: Pimp your house!

Fy fan va najs! Herregud va pilligt och så snyggt! Shit va ballt!

Kör hårt!

Postat av: Sara

Jag smäller av och DÖR! Både Janne o jag är så impade att vi nästan får magvärk!! Hur otroligt underbart och vackert, du är så duktig på att göra modeller att jag blir alldeles till mig! Jag förstår att du längtar, jag med nu bara för att se hur du ska göra mera! WOW ELIN!

2007-04-04 @ 20:06:20
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Stina

Jag instämmer helt och fullt med föregående talare, man blir helt mållös! Vilket tålamod du måste ha som lyckas så bra med ett sånt pillprojekt! Ghaaaa! Skithäftigt!

2007-04-05 @ 14:12:54
URL: http://stinur.blogg.se
Postat av: Carro

Vad duktig du är, helt otroligt gjort, skulle jag aldrig klara haha. Det blir nog av ska du se=)

2007-04-06 @ 10:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0