Jisses, det låter som om ytterdörren blåser upp HELA TIDEN!

Ska våga mig ut med Mio i blåsten och åka ner på stan en sväng. Alicia fyller ju 1 år om bara en vecka! Då är det 48 veckor sedan jag såg henne första gången!

Sitter annars mest bara och planerar för jag har nästan bara renovering i huvudet just nu och vill att köpet ska bli klart så att vi "får" alla våra pengar och kan börja!

Jobbar  lite med budgeten till köket. Skåpen är så gott som bestämda men jag kollar vitvaror och sånt, fast innan det blir dags att köpa (senast i sommar hoppas jag!) finns det säkert massor av nya att välja på. Funderar på om jag tycker att det är viktigt att alla är av samma märke men jag tror inte det. Fläkt och diskmaskin blir iaf från IKEA och till resten hoppas vi på kompisrabatt på elgiganten...

Vi tror att alla väggar i kammaren ska få bli ljusgrå. Hittade ingen passande fondvägg igår (men jättemånga som skulle passa - någon annanstans...) och det är ju lätt att sätta upp senare, när vi bott in oss och sett vad som skulle passa! Vita väggar skulle nog göra att kakelugnen ser gul ut...

Mio får förmodligen dagisplats på smörkransen förresten, bägge ställena vi önskat är fulla men eftersom vi ändå flyttar om något år och smörkransen ligger nästan lika nära så känns det ändå ok. I Bispgården finns bara ett dagis att välja på...

Kommentarer
Postat av: Stina

Det är så roligt när du bloggar för det känns som om det händer så mycket. Det är verkligen superspännande med ert husköp!

2007-04-11 @ 13:28:57
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0