Grillpremiär, sol (-arie...) och regn

Vår grillpremiär för att fira att lånen är så klara de kan bli startade förstås i storgräl...! Jag och Mio satt på Mattias jobb och väntade, vilket han visste, ändå var han totalt försvunnen när han skulle sluta klockan fyra. Och fortfarande totalt försvunnen kvart över fyra så då for jag hem med ett trött och hungerskrikande barn plus all god grillmat! Nästan hemma ringer han och lägger på för att jag låter så sur. Sedan visar det sig att jag förutom hans mobil (hade den som barnvakt när jag handlade och Mio sov i bilen) har hans jacka med hans bilnycklar i "min" bil så han får krypa in genom ett olåst bagage och tjuvkoppla sin egen för att ta sig hem. Just då tyckte jag att han förtjänade det... Vi blev iaf sams igen ganska fort, mina aggressioner började liksom gå ut över det rutiga köksgolvet till husmodellen som jag målade alla svarta rutor till istället. Maten smakade ljuvligt men som vanligt när det är gott så äter man alldeles för mycket! Glädjs åt att ha en matlåda till idag också, får se om det blir lunch eller middag för idag vet jag att han kommer att vara sen - och att han har "min" bil... I gengäld kan vi åka till Böle redan imorgon förmiddag!

Tror att solariet igår inte bara gjorde min hy en nyans friskare utan även lät min uppsvällda mage smälta bort!

Idag regnar det, eller om det möjligtvis är uppehåll just nu, men jag har iaf tänkt mig en repa på stan. Vill hitta någon snygg tröja eller piké till Mattias att ha på Oskars dop och släktträffen. Klart han kan göra det själv men jag tycker ju att det är så mycket roligare! Måste köpa nya rakblad till rakhyveln också för nu har jag skjutit upp det så länge att minst varannat strå blir kvar...
Bara en trapp och kakelugnen i kammarn fattas innan Hansans nedervåning står klar så det vore kul att hinna med när Mio ska sova! Fast det är ju tyvärr inte än på någon timme...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0