Borta bra men...

Vi har haft en jättebra helg i Göteborg!
Vackert väder, god mat, nya kläder, nya skor och gott sällskap!

Såg även Thomas Di Leva på kaféet där lördagens lunch intogs. Han hade lila klänning.

Fast det hela började med att mina älsklingsjeans sprack bak på ena låret. Jag hade sett att de varit nötta men trodde det skulle dröja längre innan de raserade helt. Såg det som en möjlighet till förrändring så nu har jag både köpt leggings, en kort kjol och ett par rutiga capribyxor/shorts. Men här är ju så kallt! Var tvungen att köpa nya skor också då de gamla helt plötsligt fick en grop under ena foten... inga slip-in som planen var men det ger ju bara anledning till ännu ett par om någon månad... Fast roligast är ju ändå att handla till Mio! Så nu har han fått kläder till släktträffen som stundar.

Det blev lite felkörningar (ska aldrig mera använda eniros vägbeskrivningar om jag inte också har en karta!) och 6 nummer i min regestreringsnummerslek (efter hemkomsten letar jag nu efter nr 25) innan vi kom fram. Mysigt vandrarhem men utan öronproppar hade jag nog inte haft samma åsikt...

        image67

Mio fick en keps efter lite diskussion om hurvida den skulle komma att matcha skorna... men han ser riktigt ut som en liten människa (och inte en bebis) i den så Mattias fick som han ville. De två provade också den stora stutsmattan utanför Anna-Karins hus och slutligen blev även jag indragen...

 De nya skorna...    som gör att man kan stå själv tillräckligt länge för att bli fotad!   

  "lik moster men söt ändå"    I de nya tuffa jeansen! Storlek 92 så de hänger nog med ett tag. Än så länge uppvikta för att passa en liten crousingkille!

image72

Med Anna-Karin i Brunnsparken.

image73

Mattias och hans glass på "lejonet och björnen". Mycket, mycket gott!
Sedan blev det tacogratäng och natchos hos Anna-Karins Niklas. Också jättegott! Synd bara att Mio sovit för lite på dagen och att jag fick migrän för jag hade gärna stannat längre!

  Utsikt över Göteborg från en hög kulle någonstans vid Olskroksmotet...

  image75

Mio står och väntar på att få åka hem igen.
Det blev dock både Coop bygg, Bauhaus och Ikea innan det bar uppöver. Vi kollade på kök till huset (Ikeas askome?), provsatt soffor och äntligen fick jag äta deras benfria kotlettrad som jag varit sugen på så länge! Har aldrig tidigare gått igenom hela Ikeas nedervåning på bara 20 minuter men så blev fallet. Bara sängkläder, en orkidékruka, ett kramdjur till Mio och lite glödlampor... Det är ju inte lika kul att handla nu när vi vet att vi ändå inte kommer att bo kvar här längre än nödvändigt.

Mycket bilder...

Gårdagens slutsats; det jobbiga med att köra fort är alla de som inte gör det...
och efter mindre än 9 timmar var vi hemma igen och vardagen kom åter.

Måste till Östersundsbostäder för vi har äntligen fått garage!


Kommentarer
Postat av: Mor jag vill ha en rosa ponny!

Trevligt!

Postat av: Stina

Vad mycket fina kort!

2007-04-03 @ 15:30:07
URL: http://stinur.blogg.se
Postat av: Sara

Underbart med bilder och uppdatering!!! :D Mio är ju helt fantastiskt söt i sin nya keps!
Trist på vädret den här veckan, men så fort det vänder så sommarshoppar vi! :)

2007-04-03 @ 16:51:27
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Carro

Kul att ni haft det bra, fiiina skor mio fått=)

2007-04-03 @ 17:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0