Storm

ännu en film jag inte sett...

idag skulle bli veckans lugna pysseldag när jag äntligen skulle ta itu med mios scrapbook som jag skulle köpa igår. sagt och gjort. jag och stina gick in och våra bebisar var snälla och lugna hela tiden. mio fick ett utbrott på törners och krånglade allmänt nästan hela tiden och ville inte sitta stilla i vagnen. så jag kånkade runt på honom bland alla hyllor på syssla. lyckligtvis hade jag ju då vagnen att skjutsa mina fynd i! kunde inte hålla mig så de två första sidorna gjorde jag igårkväll medan jag första tittade på söderlund och bie (ann söderlund som tillsammans med hanna rosander skrivit boken jag läste likt en "bibel" när jag var gravid) och sedan fråga anders och måns.

mattias tog mio i natt så jag skulle få sova ordentligt och det tycks ha fungerat! hörde plogen vid halv sju men mio somnade visst om i det ljudet iaf och vaknade med ett illt skratt prick åtta. nu ligger han här och "mmmmar". bara han somnar igen så ska jag duscha och låta pysseldagen börja, eftersom jag bestämde med mattias att vi skulle ses på stan efter hans jobb och reklamera barnvakterna vi köpte igår, så det gäller att skynda på fram tills dess för jag vill ju göra massor!
vi är ändå ganska tekniska (särskilt han) men hur vi än försökte kunde vi inte få barnvakterna att komunicera med varandra! så det bilr middag på stan idag för första gången på evigheter.

imorgon ska vi ta med oss mio på badhuset! på barnens hus babykväll igår med goda salami-briesmörgåsar och alldeles för mycket folk hittade vi iaf ett par badbyxor åt honom och en haklapp för snart börjar vi med gröt åt honom! mattias köpte slajm också och hade väldigt roligt när jag scrappade...

vet inte om stormen dragit förbi eller bara tagit en paus men ett stort snötäcke är den enda skillnad jag sett ifrån igår.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0