Min inköpslista

Limstift - annars kan jag inte göra färdigt alla julkort

Scrapbook - så att jag har någonstans att sätta in alla foton på Mio, och jag kan ju inte börja med några sidor eftersom jag inte vet hur stora de ska vara - och jag har ju inget limstift...

Julklappar till Mattias - vet inte ens vad han vill ha. vill absolut inte köpa verktyg för de smutsar han bara ner och tappar bort. köpte en liten slägga en gång och den fick precis den historien. kläder kanske, fast han tycker jag har fått dålig smak efter att jag snaggade honom och sedan köpte en mörkgrön farfarströja med orangea revärer. han hade den faktiskt igår - under en annan tröja som han fått av mig! nej, det ska vara något utöver det vanliga, nästa år ska han få en kryssning med ålands- eller finlandsfärja. och jag ska givetvis fixa en biljett till mig själv också!

Egentligen måste jag fundera ut julklappar till Mio också men jag har en hel del och jag vill ju köpa ihop med mattias så det får vänta till i december när han ska ha semester en vecka om det blir som vi vill. övriga nära och kära ska jag pyssla till!

Lingonsylt - sedan jag blev "nyttig" och äter micrad havregrynsgröt till frukost varje dag så tar sylten slut så fort och då är det absolut inet lika gott längre! pratade med peter samtidigt som jag gjorde gröten idag så jag glömde salta, heller ingen höjdare.

Hårvax - det går bara inet att göra en korthårig frysyr utan och trots att jag haft långt hår så använde jag vax då med - med resultatet att det nästan är slut nu när jag behöver det.


Problemet är bara att det är så mycket månad kvar i slutet av pengarna... fast egentligen har jag pengar så jag får väl skylla på snön. det snöar så mycket nu så jag vet inte ens om jag vill gå ut med mio. han skulle se ut som en tomte efter en minut - och inte av spya som i vanliga fall! vi får se hur dagen ter sig helt enkelt.

Pratade med Peter som sagt, den korta killen från paralellklassen på gymnasiet och som är en av de få jag fortfarande håller kontakten med. egentligen mest för att han ringer, jag är dålig på det. han skulle nu äntligen flytta till sin tjej i luleå iaf. lycka till peter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0