Kreativ tisdag

Alla växter från köket står i duschen och alla julkort är klara! känner mig jätteduktig! planerat att damsuga och börja med julklappsetiketter också. vissa dagar ska ju vara bra dagar... och ikväll är det ännu ett avsnitt av desperate housewives. vi såg ju hela säsong 2 när jag var gravid (mattias idé faktiskt) men utan text, så nu tittar jag mest för att fatta svåra ord och sånt.

Vi var 4 par på olycksfallsutbildningen igår. undrar varför...? med tanke på den dryga, opedagogiska smålänning som höll i det. förra gången var vi säkert 10 par...
och på slutet igår när mio fått nog och skek för fullt och vi försökte lugna honom så blev först mattias framropad för att låtsas ha ett sår som skulle läggas om - och sedan var även jag tvungen att rädda livet på en jävla docka! hur många fler än han skulle tycka att det var viktigare att rädda livet på en jävla docka än att försöka lugna sin egen älskade unge!? jag låter inte alls lika arg och irriterad som jag faktiskt var! är. och trött blev jag efter två minuter ungefär när han skulle repetera mun-mot-mun-metoden på stora dockan i EN HEL MINUT! alla munblåsningar är ju likadana. jag har ingen som helst förståelse och inte ens marabou-kaffet som vi hade med oss gjorde mig piggare!

Något trevligt är iaf att det slutat snöa. funderar på att ta en tur till affären, med mio i bärselen kanske. det står blodpudding på matlistan och vi har en bit som kanske räcker till 4 skivor... och lingonsylten tog helt slut till gröten i morse. det går ju an att äta äppelmos till gröten men till blodpudding?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0