Så j-a mycket hundskit!

Längs gångvägen hem från torvalla centrum och till oss ligger det minst 15 hundskitshögar. tror hundägarna inte att man behöver plocka upp "sin" skit bara för att det är vinter eller? helst skulle jag se att de tvingades täcka över kisset i snön med vit snö också! men men...  jag ska hålla mig inne resten av dagen så.

annars började veckan bra. besök på gläntan, roligt att det börjat en mindre bebis än mio. yngre ska väl tilläggas, för mindre finns det redan sedan innan. mio är mjuk och kramgo, imorrn är det vägning igen, han väger säkerligen över 8 kg nu.

kollade igenom ljusstakarna, stjärnan, minigranen och alla ljusslingor igår inför första advent. allt fungerade så när som på en ljusstake, men det var bara att trycka på strömbrytaren... mattias hade packat ner allt förra året på sitt eget lilal sätt (rullat in allt ömtåligt i nu mycket skrynkliga dukar bla) så adventsljusstaken (den med levande ljus) hade krossat en av hans el-ljusstakar i plast så den slängde vi. det var ändå den fulaste och jag tror inte vi hade den uppe alls i fjol ändå - och den skulle defenitivt inte ha använts i år! tur i oturen att det inte var den vita...
har planerat vilka gardiner som ska hänga vart också, vill att det ska vara första advent imorrn eller nåt! då ska vi baka pepparkakor och dricka glögg, klä granen och lägga dit de julklappar jag redan slagit in - mest till mio från tradera. vi ska alltid ha den traditionen vi startade i fjol om att klä granen på första advent då allt annat pynt ändå åker upp, för bara någon dag efter jul är man ju less iaf och då är det illa tycker jag, om granen bara stått uppe några dagar. ska bli kul att fira här hemma också men det blir till att möblera om lite så att alla 9 eller 13 personerna ska få plats...

maten igår var lyckad, hela dagen faktiskt, och hade det inte blivit så hade jag nog sörjt att jag inte var på stefan sundström på storsjöteatern (eller gamla?) där winnerbäck var hemlig gäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0