Kreativt

I natt när jag inte kunde sova låg jag och funderade ihop en jättebra recention på love actually. har inte skrivit en recention sedan jag gick på gymnasiet. givetvis somnade jag sedan och när jag vaknade igen var det mesta glömt.

filmen var lång, det minns jag iaf, eller också var det alla reklampauser som gjorde det. det var väldigt många kataktärer och andra halvan av filmen satt jag mest och analyserade hur de hängde ihop med varandra. för att vara så korta sekvenser hos varje karaktär så lyckades filmen iaf förmedla känslor som berörde, men det svängde fort mellan lycka och olycka. jag skulle ge den en 4a om jag var recencent. sedan får man känslan av att englands kända skådisar går att räkna på bägge händerna, eller också gillar just bridget jones´ bägge rivaler att arbeta med den regisören.

recensionen i natt var längre och mer välformulerad...

idag har vi varit på stan och inhandlat julklappar till svågrarna (mattias bröder). varsin tröja. for en sväng på barnens hus också och jag köpte ett gosedjur till mio, en st bernhard givetvis. mattias ville ge mio en hund i meterstorlek men det blev ingen sådan idag iaf.

jag köpte tyg och har nu sytt fyra likadana örngott till soffkuddarna. behöver nog inte nämna vilken färg de är... mattias har börjat undra angående den färg jag numera vill ha på nästan allt. men vårt nya sovrum ska inte gå i brunt utan får jag som jag vill ska det blir mycket indiska och varma färger. väggarna är ju kalla och blå och jag är ju rätt frusen av mig. vill flytta, åka på ikea och bara få det som jag vill, NU!

Kommentarer
Postat av: Stina

Kul att du gillade filmen! :o)

2006-11-25 @ 18:28:27
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0