jag har stått och tittat in genom fönstrena...

...till det som snart bilr mitt (och mattias) radhus! vill helst flytta idag! vardagsrumstapeterna var inte alls så illa som jag mindes och valvet såg inte alls ut som hej-kom-och-hjälp-mig, inget valv är väl vackert men det var liksom inte det värsta jag sett. kökstapeterna får vi nog byta i sinom tid men skåpknopparna (som nu är i slitet guld) känns mer akut. ska köpa svarta gardinstänger också under mitt ikeabesök som planeras i början av januari. ska kanske ha hissgardiner i köket, i beige eller nåt. har tänkt ut ungefär hur det ska se ut överallt under julen men i januari kommer den verkliga pärsen för det är nog bara till vardagsrummet jag har gardiner som jag vill använda. och jag vill ju att allt ska hamna på rätt plats och bli snyggt redan från början. hatar att behöva vänta på pengar och tid och sånt för att få nåt som jag vill! men det blir liksom inte som jag vill...

det som ska bli mios fönster är fem plankor och sex mellanrum brett, ska räkna ut vad det är i centimeter och köpa det där tyget som jag sett på åhlens men glömt hur det såg ut - så kan han få en gardin i julklapp! jag älskar att ge (och få) massor av paket!

måste ut och plocka ur allt personligt ur forden nu innan det blir mörkt. sedan ska jag rulla gardiner och dukar ner i en stor sopsäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0