Husdrömmar

Har finally ritat av huset jag haft i huvudet ända sedan den gång jag och Mio ensamma gick in till stan. har iofs bara kladdat på ritpapper men det är en bra början, att överföra det till millimeterpappere får bli bli ett projekt i helgen när jag kan rita ostört.

Just detta hus började när jag och Mio ensamma gick ner på stan och vi vid odensala hc mötte en vinröd saab 95 kombi och jag började fundera över vad jag skulle göra för en bingolottovinst på x antal miljoner kronor. det behövde just inte vara bingolotto men alla vinster är egentligen lika osannolika eftersom jag aldrig spelar...

Jag vill ha ett gammalt hus, senast byggt nån gång på -30. skulle jag behöva slå ut väggar skulle jag göra det för att få ett gemensamt kök/matrum och vardagsrum, det rum där man  vistas mest. när jag var yngre och ritade hus ville jag ha så många rum som möjligt och kunde absolut inte tänka mig att kombinera de tre men jag har visst bytt smak sedan dess. det finns ganska mycket i tidskriftsamlaren med alla mina husritningar som jag skulle rata idag men de är ändå ingenting som någonsin kommer att slängas!

Mitt första drömyrke som liten brunflobo var snickare och kunna bygga egendesignade hus. senare insåg jag att det inte var bygga husen jag ville, utan att rita dem. när jag var sex år och farmor hade planer på att bygga hus för att vi skulle flytta in i hennes så beställde pappa egna husritningskataloger åt mig. mamma slängde dem i flytten. om mina betyg och min motivation bara räckt till en arkitektexamen... men att hobbyrita är ju inte helt fel det heller, en dag kanske vinsten ramlar över mig och jag kan hitta mitt drömhus. måste bara börja spela först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0