Helgen summeras

krogen var riktigt kul ett tag! bra musik och både anna-karin och mattias var danssugna. trist bara när vi pratat om detta i flera veckor och skaffat barnvakt och allt, att inte alla gick med ut. särskilt efter en bra förfest! inte helt oväntat tyvärr men den värsta irritationen har lagt sig nu. min kväll var som sagt bra, tyvärr slutade den med att mattias gick utan att berätta det så då försvann partylusten och jag surade hela vägen hem i en bmw med bältena åt fel håll.... sen sov vi till 11.30 och så länge var det nog flera år sedan jag sov sist så vi vaknade med varsitt leende.

saknade mio som bara den igår så det dröjer nog innan vi lämnar bort honom igen.
istället fick jag lyssna till svärmors klagomål om mina slöa knivar och hur fel mitt sätt att paketera kött var. är tacksam över att få köpa billigt kött men mitt mål kommer aldrig någonsin vara att kunna alla oxens delar och hur man tillreder dem. tacka vet jag köttfärs! men jag har ändå lånat en lergryta och en ordentlig kokbok av mamma så någon stek ska jag väl försöka få till framöver, dock inte idag för idag blir det köttfärspaj! är så glad att jag har en kille som också fixar det där med matlagning, hur står man annars ut?

nu ska jag lägga merparten av min energi på familjen ett tag så nästa gång vi skaffar barnvakt hoppas jag blir för att se wallander på bio om några veckor. idag lagar mattias bilen för vi blev inte helt oväntat bromslösa igår... tur bara att jag inte körde själv när det hände!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0