Förändring

jag har uppenbarligen nydesignad blogg och med ett nytt namn. mottot har funnits där i åratal men jag har aldrig sett "vår" mening som ett sådant tidigare.
har uppdaterat mina intressen och leverne, igen.

har alla lars winnerbäcks skivor inklusive lite illegalt material från de tidiga åren. skulle tveklöst döpt mio efter honom om jag bara ansett hans namn lika vackert som texterna han skriver. hörde "elden" på radion och blev såld. hela våren i nian var vacker, thanks to him.

vem skulle kunna sätta ord på känslor som han?

"den vackraste stunden i livet var den när du kom
 och allt var förbjudet
 och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
 för det ekar i huvudet
 och det blod som jag trodde var stilla
 det fick du att rinna
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa
fick du att försvinna..."


sedan blir kärleken så olycklig, men inte min. den vackraste raden, fast i en annan låt, är egentligen den om "inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt, men det skälvde när du rörde vid mig, du var sjutton, jag var sexton och jag skolkade från allt,  jag ville bara va´med dig"

det verkar vara en nostalgisk kväll ikväll. som 17-åring blev jag kär fast jag inte borde och hela min värld rasade samman, men vi byggde upp en ny tillsammans och Mattias jag älskar alltid dig.

"vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej, och vad du anförtror åt mig ska jag anförtro åt dig".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0